دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

حسین پور رونق اقتصادی مناطق مرزی فرصت است



صالحی: وزیران و مسئولان نهادها در پررنگ‌تر سازی ارتباط دو سویه دولت و مردم پیش قدم شوند


تهران – ایرنا – رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با تأکید بر…


  • خزعلی: قانون دورکاری هنوز هم وجود دارد و لغو نشده است


    خزعلی: قانون دورکاری هنوز هم وجود دارد و لغو نشده است


    تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: قانون دورکاری هنوز…


  • معاون جدید هماهنگ کننده وزارت دفاع منصوب شد

    تهران- ایرنا- نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: معیشت مرزنشینان و رونق اقتصادی مناطق مرزی و مبادلات تجاری در مناطق مرزی فرصت است


    به گزارش حوزه پارلمانی ایرنا، کمال حسین‌پور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای نوری؛ چرا رتبه‌بندی معلمان را اجرایی نمی‌کنید؟ مجلس قانون رتبه‌بندی معلمان را مصوب و ابلاغ کرده است بنابراین لازم است هر چه سریعتر وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه نسبت به تأمین اعتبار و اجرایی کردن این قانون اقدام کند.


    نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی افزود: آقای ساداتی‌نژاد؛ چرا مبلغ خرید گندم کشاورزان را پرداخت نمی‌کنید؟ مگر نه این است که گندم به عنوان یک محصول استراتژیک و مهم کشاورزی برای کشور ضروری است. اگر مبالغ گندم به موقع پرداخت نشود مردم مجبور می‌شوند گندم خود را به دلالان و واسطه‌ها بفروشند.


    وی خطاب به وزیر کشور ادامه داد: آقای وحیدی؛ معیشت مرزنشینان و رونق اقتصادی مناطق مرزی و مبادلات تجاری در مناطق مرزی فرصت است نه تهدید. چرا علیرغم دستورات مقامات کشوری مبنی بر بازگشایی مرز اشکان در شهرستان سردشت هنوز اقدام عملی صورت نگرفته است. جوانان بیکار و لایق شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت را دریابید و اجازه ندهید جوان خوب و نجیب شهرهای سردشت و پیرانشهر برای کار به شهرهای دیگر و سایر کشورها مهاجرت کنند. امنیت واقعی و دائمی مناطق مرزی با معیشت و اشتغال مردم آن منطقه گره خورده است.


    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور مطرح کرد: آقای رئیسی؛ انتظار است که مصوبات سفرهای استانی از جمله سفر به استان آذربایجان غربی هر چه زودتر ابلاغ شود تا در فصل کاری اقدامات عمرانی صورت گیرد.


    حسین‌پور مطرح کرد: با تشکر از رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس درخواست دارم در رسیدگی و بررسی قانون سامان‌دهی کارکنان دولت تعجیل کنند. کارکنان و نیروهای شرکتی و قراردادی روزمرد شاغل در دستگاه‌های دولتی با این حقوق اندک توان تأمین معیشت خانواده خود را ندارند و همچنین آینده شغلی آنها در خطر است و ضرورت دارد هر چه سریعتر این کارکنان تعیین تکلیف شوند.


    وی با گلایه از موضوع گرانی دارو و طرح «دارویار» خاطر نشان کرد: همکاران؛ مگر رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود تأکید نکردند که نان، دارو و بنزین گران نخواهد شد، چرا وزارت بهداشت به صورت ناگهانی اقدام به اجرای طرحی به نام دارویار کرده و باعث افزایش سرسام‌آور قیمت دارو شده است. چرا یک سازمانی که خود دچار تعارض منافع است و سابقه عدم حمایت از شرکت‌های داخلی در موضوع مهم تولید واکسن کرونا را در کارنامه خود دارد مجری طرح دارویار در کشور باشد.


    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سفر مردم تاب و تحمل افزایش قیمت دارو را ندارد، مطرح کرد: مجلس انقلابی با افزایش قیمت دارو به شدت مخالف است، به وزیر بهداشت و درمان تذکر می‌دهم هر چه سریعتر به این موضوع ورود کند.


    نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع مشکلات آب شرب روستاها و شهرها گفت: از وزیر نیرو درخواست می‌کنم مشکل آب شرب شهری که بین چندین سد قرار دارد را حل کند. /



  • دیدگاهتان را بنویسید