دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

قضات هنگام قضاوت افراد را نسبت به حکم داده شده اقناع کنند

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: برای اینکه عدالت به صورت کامل برقرار شود لازم است قاضی شخصاً به صورت اساسی به محتوای پرونده ورود کند و افراد را نسبت به حکم داده‌شده اقناع کند.


آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز ۲۹ مهرماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن اشاره به راهکارهای رسیدن به عدالت بیان کرد: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری کم شده است و این موضوع از طرفی بسیار مورد تأیید است، اما باید در محتوای هر پرونده دقت شود و فرد در محکمه اقناع شود و تنها مختومه شدن هر پرونده مدنظر قرار نگیرد. 


وی ادامه داد: این موضوع باید مورد توجه‌ مدیران اجرایی باشد که اگر می‌خواهیم یک پرونده را مختومه اعلام کنیم و عدالت نیز رعایت شود باید مجال قاضی برای ورود به محتوای پرونده و حل مسئله به صورت اساسی ایجاد شود وگرنه عدم رضایت وجود خواهد داشت.


امام جمعه شیراز با بیان اینکه اصل قضیه عدالت بین همه انسان‌ها مشترک است، بیان کرد: برای رسیدن به عدالت در کشور و برای بهبود وضعیت عدالت شاید نیاز به تغییرات احساس شود و باید در مواردی اصلاحات صورت گیرد تا رضایت مردم بالا رود.


آیت‌الله دژکام در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: تفکیک قوا به این دلیل است که استقلال دستگاه قضایی در مقابل مجموعه دستگاه اجرایی حفظ شود و در قانون اساسی این موضوع آورده شده است، اما این تفکیک قوا شکل نهایی خودش را در کشور پیدا نکرده است و از این جهت دستگاه قضایی به نحوی مرتبط با دستگاه مجریه است.


رئیس کل جدید دادگستری استان فارس نیز در این مراسم بیان کرد: ۲ اولویت اساسی در دستگاه قضایی اجرای سند تحول قضایی و تکریم ارباب رجوع است.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید صدرالله رجایی نسب با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله) گفت: آنچه لازمه اجرای عدالت است، در قوانین وجود دارد و همه ما به عنوان خدمتگزاران دستگاه قضا، ملزم به اجرا و عمل به آن هستیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید