دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

معاون اقتصادی رییس جمهور دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ذیل

آبادان – ایرنا – معاون اقتصادی رییس‌ جمهور گفت: دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق‌ آزاد در ذیل وزارت اقتصاد و دارایی الحاق نخواهد شد.


به گزارش ایرنا محسن رضایی روز پنجشنبه در جریان سفر به منطقه آزاد اروند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باره طرح الحاق دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق‌آزاد ذیل وزارت اقتصاد، بیان کرد: این کار صورت نخواهد گرفت چرا که کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام این مصوبه را مغایر با قانون اساسی و مغایر با مصوبات احکام دایمی برنامه ششم توسعه دانسته است.


وی با اشاره به بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در منطقه آزاد اروند، گفت: فرصت‌ ها و ثروت‌های بسیاری در منطقه وجود دارد اما مردم از آن منتفع نیستند.
رضایی با اشاره به اینکه مناطق‌ آزاد نیازمند حمایت‌ قانونی هستند، افزود: حدود اختیارات مناطق‌آزاد روشن نیست؛ این مساله در ستاد اقتصادی دولت مطرح و مصوبات آن به زودی ابلاغ می‌شود.


معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: سعی خواهیم کرد که اقتصاد منطقه آزاد اروند همچون دوران دفاع مقدس که آبادان و خرمشهر دژ مستحکمی برای تمام ملت ایران بودند، شکوفا شود.


رضایی گفت: با تشکیل منطقه آزاد اروند انتظار بهبودی شرایط اقتصادی و آبادی منطقه می‌رفت ولی به جای آن شاهد گرانی بودیم و مردم متضرر شده‌اند.


معاون اقتصادی رییس جمهور روز پنجشنبه در سفر به منطقه آزاد اروند به همراه دبیر شورای عالی مناطق آزاد،استاندار خوزستان و جمعی از مدیران استان از برخی واحدهای اقتصادی در آبادان دیدن کرد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید