دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

معاون اقتصادی رییس جمهور شرکت های دانش بنیان از ارکان بسترساز

آبادان – ایرنا – معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: شرکت‌های دانش بنیان با توجه به داشتن ظرفیت‌هایی نظیر اقتصاد مبتنی بر دانش بومی، و اتکا به توان علمی و پژوهشی داخلی، از ارکان بسترساز توسعه در چهارچوب اقتصاد به شمار می‌روند.


به گزارش ایرنا محسن رضایی در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی آبادان در جمع خبرنگاران افزود: دولت تلاش دارد تا موانع موجود برای تولید به ویژه تولید دانش بنیان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کند تا شاهد تحقق شعار سال باشیم.


وی گفت: برای رسیدن به رونق تولید و شکوفایی اقتصاد کشور، تولید با محوریت دانش بنیان و علمی کامل ترین راه است.


محدودیتی در ارایه تسهیلات به شرکت‌های تولیدی وجود ندارد


رضایی بر لزوم استمرار همکاری‌ برای حمایت از فعالیت‌های شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و بیان کرد:محدودیتی برای ارایه تسهیلات به این شرکت ها وجود ندارد.


وی با بیان اینکه باید شرایط ایجاد رقابت این شرکت‌ها با رقبای خارجی فراهم شود گفت: امیدواریم امسال سال خوبی برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان باشد و با توجه به شعار سال از فرصت‌های استثنایی که در اختیار این حوزه قرار گرفته است به بهترین شکل استفاده شود.


معاون اقتصادی رییس جمهور سرعت دادن به فعالیت‌های اقتصادی را از اهداف مهم دولت سیزدهم بیان کرد و افزود: شتاب بخشیدن به تولید ملی و بالا بردن بهره‌وری در صنایع در کنار کاهش هزینه‌ها در رشد اقتصادی کشور تاثیرگذار است.
وی از تسهیل در بازار کشور به رعنوان هدف دولت یاد کرد و گفت: شهرک صنعتی آبادان ظرفیت بالایی دارد و کارخانجات این شهرک در خاورمیانه نمونه هستند و تمامی مواد اولیه شوینده‌ها که کارخانه‌های تولید مواد شوینده کشور به آن نیاز دارد در شهرک صنعتی آبادان تولید می‌شود که این یک ظرفیت بزرگ به شمار می‌رود.


رضایی با اشاره به صدور مجوز احداث شرکت پالایشگاه خوزستان در آبادان بیان کرد: احداث این واحد صنعتی به افزایش تولید پالایشگاه نفت آبادان کمک خواهد کرد و دولت سیزدهم با هدف رونق تولید و اشتغال مجوز احداث این پالایشگاه را صادر کرد.


وی افزود: امسال که سال دانش بنیان کردن صنعت ایران است امیدواریم در شهرک های صنعتی شاهد نوآوری و دانش بنیان کردن صنایع باشیم.
معاون اقتصادی رییس جمهور وجود نیروی انسانی توانمند در جنوب خوزستان را یک ظرفیت برای منطقه بیان کرد و ادامه داد: دانشگاه‌های منطقه می‌توانند در دانش بنیان کردن صنایع در این مناطق نقش ایفا کنند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید