دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

چین آمریکا خطاهایش را در قبال ایران و برجام جبران کند

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن تاکید بر اینکه اجرای برجام منافع مشترک جامعه جهانی را تامین می‌کند، تصریح کرد که آمریکا به عنوان عامل بروز مشکلات مرتبط با برجام، باید خطاهایش را در قبال ایران و توافق هسته ای جبران کند.


به گزارش ایرنا، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین پس از انجام مذاکرات هسته‌ای غیر مستقیم بین ایران و آمریکا در دوحه پایتخت قطر ابراز امیدواری کرد که طرفین تلاش‌های دیپلماتیک را برای یافتن اساس مشترک در مورد مسائل حل نشده افزایش دهند و موانع از سرگیری پایبندی کامل (به برجام) را از سر راه بردارند. 


سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه تاکید کرد:آمریکا به عنوان کشوری که مساله هسته‌ای ایران را به وجود آورد، باید اشتباهات خود را جبران کرده و به نگرانی‌های قانونی ایران فعالانه پاسخ دهد.


وی همچنین تصریح کرد که آمریکا باید بکوشد تا بزودی به نتایجی از مذاکرات ازسرگیری اجرای برجام دست یابد.


مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا با تسهیل گری اتحادیه اروپا، روزهای سه شنبه و چهارشنبه (7 و 8 تیر) به میزبانی دوحه برگزار شد. 


بعد از این مذاکرات «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران درتماس تلفنی با همتای قطری خود، ضمن تشکر از حسن میزبانی دوحه اظهار داشت: ارزیابی ما از مرحله اخیر مذاکرات در دوحه مثبت است. 




آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید