دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ایران و روسیه درباره موضوع های همکاری های دوجانبه گفت و گو کردند


P>به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: کاظم جلالی و ایگور مورگولوف درباره مسائل جاری روابط ایران و روسیه ازجمله برنامه زمانی تماس های (دیدارهای) سیاسی دو کشور گفت و گو کردند.


 مهم ترین رویداد در تماس های سیاسی ایران و روسیه در آینده نزدیک، سفر سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران به مسکو است که در جریان آن قرار است با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دیدار کند.


دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که مقدمات سفر آیت الله ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران به مسکو درحال انجام است.


به گزارش ایرنا به نقل از ریانوستی، پسکوف روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: اقدام های  لازم برای سفر دکتر رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران به روسیه جریان دارد و تاریخ دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.


وی خطاب به خبرنگاران افزود: جزئیات در باره زمان انجام این سفر به موقع اطلاع رسانی خواهد شد. 


 پسکوف روز هفتم دی ماه نیز گفته بود که ایران و روسیه در حال آماده سازی مقدمات لازم برای تماس ها و رایزنی های دو کشور در عالی ترین سطح هستند.


 بهادری جهرمی سخنگوی دولت به تازگی درباره زمان و علت سفر رییس‌جمهوری به روسیه گفت: در راستای تعاملات راهبردی ایران و روسیه، آقای پوتین از رییس جمهور ما دعوت کرد سفری به روسیه داشته باشد که اوایل سال جدید میلادی این سفر انجام می‌شود.


سخنگوی دولت ادامه داد: این سفر در چارچوب سیاست کشور در تقویت و توسعه روابط دو جانبه و چندجانبه با اولویت کشورهای منطقه و با محوریت و اولویت مباحث همکاری‌های تجاری و اقتصادی انجام می‌شود. معاون سیاسی رییس جمهور در حال نهایی کردن این سفر است.



دیدگاهتان را بنویسید