دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آغاز عملیات اجرایی طرح باشگاه بچه های مسجد

خورشیدی از آغاز عملیاتی شدن طرح «باشگاه بچه های مسجد» خبر داد و گفت: این طرح با رویکرد جذب نوجوانان و جوانان به کانون های مساجد اجرا می شود و به شکل کلی چند هدف را مدنظر دارد.


به گزارش ایسنا، امیرحسین خورشیدی از آغاز عملیاتی شدن طرح باشگاه بچه های مسجد «یاوران مسجد» خبر داد و اظهار کرد: با توجه به مأموریت ستاد مبنی بر تاسیس کانون های فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور مطابق برنامه ششم توسعه و همچنین رویکرد نهضت بازگشت به مساجد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  ما در معاونت ساماندهی و شبکه سازی به دنبال این هستیم که با اجرای طرح باشگاه بچه های مسجد (یاوران مسجد) در راستای ایجاد و توسعه شبکه مدیران، کارکنان، کانونهای معین و فعالان مسجدی گام برداریم و در واقع به تشکیل حلقه های میانی در سطح مساجد کمک کنیم.


معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: این طرح با رویکرد جذب نوجوانان و جوانان به کانون های مساجد اجرا می شود و به شکل کلی چند هدف را مدنظر دارد. نخست افزایش تعداد اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، دوم افزایش تعداد کانون ها در سطح کشور، سوم زمینه سازی برای پیوند شبکه کانون های مساجد با نهاد خانواده، مدارس و مراکز آموزشی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین فراهم نمودن بستری برای ارائه خدمت به بچه های مسجد.


خورشیدی با اشاره به برنامه های در دست اقدام برای عملیاتی شدن این طرح گفت: جریان سازی رسانه ای برای معرفی سامانه بچه های مسجد به عموم مردم ، ارائه بسته های تشویقی و انگیزشی به یاوران مسجد و تقدیر از استان های برتر در تحقق کامل طرح از جمله برنامه هایی هستند که در دستور کار قرار دارند.


وی خاطرنشان کرد: طرح باشگاه بچه های مسجد در سه سطح «ستادهای استانی»، «سطح کانونی» و«اعضای کانون ها» اجرا می شود که سطح کانونی شامل «کانون های راهبر»، «کانون های معین» و «کانون‌های هم‌گروه» است.


معاون ساماندهی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در ادامه با اشاره به زمان اجرای این طرح یادآور شد: طرح باشگاه بچه های مسجد از روز شنبه 7 بهمن کلید خورده و تا جمعه 11 اسفند سال 1402 ادامه دارد.


خورشیدی تاکید کرد: مهمترین هدف در این طرح حمایت از بچه های مسجد به واسطه ثبت اعضاء و تکمیل کادر و ارکان کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد است. کانون ها می توانند از طریق ثبت نام عضو در سامانه، تکمیل مشخصات فردی اعضا و افزایش اعضا در قرعه کشی شرکت کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

دیدگاهتان را بنویسید