دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بلینکن شرایط در غزه حاد و دشوار است

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی تاکید کرد که شرایط حال حاضر در نوار غزه «حاد و دشوار» است.


به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه شرایط در غزه همچنان حاد و دشوار است، گفت: آنروا در حال حاضر توزیع‌کننده اصلی کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه است و ما نمی‌خواهیم که این کمک‌ها متوقف شود.


وی تاکید کرد: ما صحبت‌هایی با سازمان ملل و چندین کشور دیگر داشتیم تا مطمئن شویم که فعالیت‌های آنروا دچار مشکل نمی‌شود.


وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ما به دنبال توافقی هستیم که آتش‌بسی موقت را در راستای آزادی اسرا و ارائه کمک‌های بیشتر به غزه تضمین کند. فرصتی برای حصول توافق در این زمینه وجود دارد. ما به همکاری در این زمینه ادامه خواهیم داد.


بلینکن همچنین تصریح کرد که تاکنون برنامه‌ای از رژیم صهیونیستی دریافت نکرده تا از غیرنظامیان در رفح محافظت شود.


پس از ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن برخی از کارکنان آنروا در عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه رژیم صهیونیستی، ۱۸ کشور همراه با اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند بر اساس ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره مشارکت ۱۲ تن از کارمندان آنروا در عملیات هفتم اکتبر علیه شهرک‌های غلاف غزه، حمایت مالی خود از آنروا را متوقف کنند.


رژیم صهیونیستی در پی عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر توسط گروه حماس علیه اراضی اشغالی، غزه را  با هدف «نابودی» حماس که از گروه‌های جنبش مقاومت فلسطین است، مورد حملات گسترده نظامی قرار داده که منجر به کشته شدن حداقل ۲۸ هزار و ۶۶۳ نفر از فلسطینیان شده است. بیشتر قربانیان این حملات زنان و کودکان هستند.


طبق گزارش سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۸۵ درصد از جمعیت این منطقه را در شرایطی آواره ساخته است که کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو در آن وجود دارد. ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی این منطقه نیز آسیب دیده یا ویران شده‌اند.


رفح شهری جنوبی در مرز غزه و مصر است که بیش از نیمی از جمعیت نوار غزه با آغاز حملات رژیم صهیونیستی، به آن گریخته‌اند.


نتانیاهو پیش‌تر از قصد خود برای حمله زمینی به رفح خبر داده بود.‌ نظامیان صهیونیست در تدارک این حمله، حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را علیه این شهر بزرگ تشدید کرده‌اند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید