دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

مصوبه تعدیل نصاب های مندرج در قانون مالیات های مستقیم ابلاغ شد

تهران – ایرنا – محمد مخبر معاون‌ اول رئیس‌جمهور مصوبه مربوط به تعدیل نصاب های مندرج در قانون مالیات های مستقیم را برای اجرا ابلاغ کرد.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، هیات وزیران در جلسه  ۵ مرداد امسال با توجه به نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی ایران و لزوم بازنگری بخش قابل توجهی از نصاب های قانون مالیات های مستقیم پس از گذشت بیش از ۶ سال از اصلاحیه اخیر این قانون، با پیشنهاد تعدیل نصاب های مندرج در قانون مذکور موافقت کرد.  


اصلاح و ابلاغ آیین نامه اجرایی اخذ مالیات سالانه از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت


همچنین معاون‌اول رئیس‌جمهور مصوبه مربوط به اصلاح آیین‌نامه اجرایی اخذ مالیات سالانه از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران‌قیمت را ابلاغ کرد.


هیات وزیران در جلسه  ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، با پیشنهاد معاونت‌حقوقی رئیس‌جمهور  درباره اصلاح تبصره (۱) ماده (۷) آیین نامه اجرایی بند (خ) تبصره (۶) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور موافقت کرد.


به موجب اصلاح تبصره فوق، واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای دارای پروانه ساختمانی، تا قبل از دریافت گواهی پایان‌کار و یا نصب یکی از انشعابات گاز، برق و آب، در حال ساخت محسوب می‌شوند و واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای فاقد پروانه ساختمانی، تا قبل از نصب در و پنجره، در حال ساخت محسوب می‌شوند.



دیدگاهتان را بنویسید