دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

همکاری توییتر با رویترز و آسوشیتدپرس در مقابله با نشر اخبار کذب

تهران-ایرنا- توییتر اعلام کرده است که برای جلوگیری از نشر اخبارکذب و جعلی با دو خبرگزاری بین‌المللی همکاری خواهد کرد. همکاری یک شبکه اجتماعی با خبرگزاری‌ها با هدف ارائه اخبار مستند پدیده‌ای جدید در امر اطلاع‌رسانی است.


به گزارش ایرنا به نقل از دویچه وله، مسئولان شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده‌اند که در راستای ارائه اخبار مستند و قابل اعتماد به کاربران خود تصمیم به همکاری با دو خبرگزاری رویترز و آسوشیتدپرس دارند.


این همکاری در عین حال زمینه را برای خبررسانی‌سریع‌تر به کاربران فراهم می‌سازد. گفته می‌شود این همکاری رویدادهای بزرگ و مهم را در برمی‌گیرد.


مسئولان توییتر گفته‌اند که تصمیم دارند برخی از پست‌های توییتری را با خبر متناسب با آن از خبرگزاری‌ها پیوند بزنند.


همین همکاری می‌تواند به حذف پست‌های توییتری حاوی اخبار کذب سرعت بیشتری ببخشد. به عنوان نمونه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از شبکه توییتر برای نشر اخبار و اطلاعات ناصحیح استفاده کرده بود. توییتر حساب کاربری او را مسدود کرده است.


اطلاعات بیشتری درباره هزینه مالی این همکاری و تامین آن در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. گفته می‌شود قرارداد همکاری توییتر با این خبرگزاری‌ها به پیشنهاد خبرگزاری آسوشیتدپرس مربوط می‌گردد.


آسوشیتدپرس مدت‌ها است که با شبکه توییتر همکاری می‌کند. در رابطه با راستی‌آزمایی اخبار، آسوشیتدپرس و رویترز با شبکه فیس‌بوک نیز همکاری‌هایی در سطحی نازل‌تر دارند.


دیدگاهتان را بنویسید