دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آلمان روسیه مشتریان انرژی را به خاطر اوکراین از دست خواهد داد

تهران – ایرنا- رابرت هابیک معاون صدراعظم آلمان پنجشنبه شب مدعی شد: روسیه مشتریان انرژی را به خاطر حمله به اوکراین از دست خواهد داد.


به گزارش ایرنا از خبرگزاری آلمان، هابیک به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: حمله روسیه به اوکراین، واقعا غیر منطقی است و این مسأله نتایجی کاملا برعکس به دنبال خواهد داشت، به طوری که موجب خواهد شد که کشورهای اروپایی، خرید زغال سنگ، نفت و گاز روسیه را متوقف کنند.


وی ادامه داد: از نقطه نظر عاقلانه، [این حمله] کاملا غیر منطقی است، غرب به صورت کامل از روسیه دور خواهد شد. سیستم انرژی خود را متنوع خواهیم کرد و در آینده با این مقادیر هرگز از روسیه زغال سنگ و گاز نخواهیم کرد.


آلمان در حال حاضر نیمی از نیاز خود به گاز طبیعی و زغال سنگ و یک سوم نیاز نفتی‌اش را از روسیه تأمین می‌کند.


صدراعظم آلمان سوم اسفندماه نیز صدور مجوز پروژه واردات گاز از روسیه از طریق خط لوله نورد استریم ۲ را متوقف کرد.


در همین حال، کشورهای اروپایی اعلام کرده اند که تصمیم آلمان مبنی بر متوقف کردن روند صدور مجوز برای آغاز فعالیت پروژه نورد استریم ۲، تاثیری بر تامین گاز اروپا نخواهد داشت.


کاخ سفید هم از این تصمیم آلمان استقبال کرده بود.


از آن سو، دیمیتری مدودف  معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه در واکنش به توقف صدور مجوز پروژه واردات گاز از روسیه از طریق خط لوله نورد استریم ۲ گفته بود که باید منتظر پرداخت ۲ هزار یورو به ازای هر مترمکعب گاز در اروپا باشیم.


اظهار نظر این مقام ارشد دولت آلمان یک روز پس از آن بیان می شود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صبح روز چهارشنبه، “عملیات نظامی ویژه” علیه اوکراین را رسما اعلام کرد.


روسیه اعلام کرده است که عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.


این درحالیست که اروپا و  آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین دانستند و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود را بر روسیه آغاز کردند.


دیدگاهتان را بنویسید