دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

امکان آزمایش محیط های متخلخل با فناوری بومی

یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از نرم‌افزار بومی و به کمک فناوری دیجیتال، زمینه را برای آزمایش و سنجش محیط‌های متخلخل فراهم کرده است.


به گزارش ایسنا، علی میثاقی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه آزمایشگاه  دیجیتال محیط متخلخل که در بدو امر با آزمایشات فیزیک سنگ دیجیتال آغاز شد، افزود: در خصوص ارزیابی پارامترهای ایستا و پویای محیط متخلخل، چون تخلخل، تراوایی، تراوایی نسبی، اندازه و شکل حفرات، فشار مویینگی، کانی شناسی و بسیاری از ویژگی‌های محیط متخلخل در حوزه‌های زمین‌شناسی، مهندسی نفت، متالورژی، صنایع بتن، دندان‌پزشکی و پزشکی، کاتالیست‌ها و غیره کاربرد دارد.


این فعال فناور، با تاکید به طراحی نرم‌افزار بومی آزمایشگاه دیجیتال محیط‌های متخلخل، اظهار کرد: محصول دانش‌بنیان WELLOCT این شرکت دانش‌بنیان، نرم افزاری است که مشابه داخلی صنعتی نداشته و صرفا برخی فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی در این حوزه به موازات انجام شده است. محصول به‌طور کامل بومی‌سازی شده و طیف گسترده‌ای از خدمات این حوزه را پوشش می‌دهد؛ همچنین امکان گسترش و توسعه آن به سادگی وجود دارد.


وی افزود: این نرم‌افزار توسعه یافته درصورت فراگیر شدن در صنعت می‌تواند میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی در ارسال نمونه‌ها به خارج از کشور و همچنین جایگزینی روش‌های قدیمی با این روش جدید را موجب شود.


میثاقی درباره مزایای قیمتی و رقابتی این نرم‌افزار، بیان کرد: با توجه به بومی‌سازی روش، از نظر هزینه کمتر از یک سوم مشابه خارجی و از نظر عدم ارسال نمونه و اطلاعات به خارج از کشور در مباحث امنیت داده‌های راهبردی می‌تواند بسیار اثر بخش باشد.


مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این‌که تحول دیجیتال بحث ایجاد اشتغال مستقیم را هدف‌گذاری کرده، چرا که باعث اتوماتیک شدن کارها و حضور کمتر نیروی انسانی در فرآیندها شده است، ادامه داد: با این حال، برای توسعه محصول بیش از ۱۰ نفر از خبرگان در حوزه‌های مهندسی نفت، مکانیک، زمین شناسی، مهندسی رایانه و غیره فعالیت دارند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا
لینک مطالب دیگردستگاه تصفیه آب

دیدگاهتان را بنویسید