دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

متقاضیان موکب داری اربعین باید برای اخذ پروانه ثبت نام کنند

ایسنا/فارس رئیس قرارگاه اربعین حسینی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: متقاضیان موکب‌داری ایام اربعین در این استان، برای دریافت پروانه ضمن مراجعه به سامانه Mokeb.atabat.org، ثبت‌نام کنند.


اسکندر قاسمی سه‌شنبه ۱۶ خرداد جمع خبرنگاران با بیان اینکه خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) توفیقی بزرگ از خدای منان است که نصیب هر کسی نمی‌شود، گفت: موکب‌داری در راه امام حسین (ع) یک افتخار است و این افتخار باید در تمامی مراحل زندگی همه کسانی که در این راه پر خیر و برکت قدم بر می دارند، به‌عنوان یک سرلوحه در همه امور قرار گیرد.


وی با اشاره به اینکه اگر قدر این افتخار را بدانیم، قطعا خدای منان و خاصه حضرت زهرا (س) این خدمتگزاری را برای عاشقان اهل بیت (ع) ادامه دار خواهد کرد، افزود: عشق به امام حسین(ع) و محبت به آن حضرت در فطرت و سرشت همه عاشقان‌شان نهادینه شده است و باید این عشق و علاقه را با خدمتگزاری خالصانه به زوار سیدالشهدا (ع) به همگان نشان داد.


قاسمی به اشاره به خدمات انجام شده توسط مواکب اربعین حسینی استان در مراسم راهپیمایی سال گذشته در عتبات عالیات، گفت: سال گذشته ۱۰۲ موکب از فارس به خدمت رسانی به زوار مشغول بودند و با تلاش‌ موکب‌داران و فعالان در این مواکب، سطح مطلوبی از خدمت‌رسانی به زوار خصوصا در تامین آب شرب و فضای استراحت زائران فراهم شد.


مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی استان فارس ادامه داد: از کل موکب‌های ایجاد شده توسط مردم فارس، ۷ موکب در محدوده جغرافیایی این استان، ۷ موکب در مرز شلمچه، ۸ موکب در نجف، ۳۱ موکب در مسیر نجف به کربلا، ۴۷ موکب در کربلا و یک موکب در کاظمین و یک موکب در شهر بلد سامرا، مستقر شدند و خدمات اسکان و تغذیه به زوار حضرت سیدالشهدا (ع) ارائه دادند.


او با بیان اینکه در ارسال اقلام و تجهیزات موکب‌داران نیز اقدامات مناسبی اجرایی شده است، افزود: سال گذشته قریب ۱۵ روز قبل از شروع راهپیمایی بزرگ اربعین، تیم ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان در مرز شلمچه مستقر بودند تا موکب‌داران بتوانند اقلام خود را به سهولت مطابق مجوزهای صادره و قوانین به کشور عراق اعزام کنند، ضمن اینکه کار بازرسی تخصصی از فعالیت‌های مواکب اربعینی هم در داخل و هم خارج از کشور توسط تیم های بازرسی ستاد عتبات عالیات استان به صورت اختصاصی از هر موکب از آغاز راهپیمایی تا پایان آن انجام شد.


قاسمی در خصوص ثبت نام از متقاضیان برپایی موکب برای اربعین امسال، گفت: تمامی گروه‌های متقاضی خدمت رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) در مراسم اربعین، اعم از کسانیکه متقاضی برپایی موکب در داخل کشور یا عتبات عالیات، باید از طریق سامانه موکبداران اربعین حسینی به آدرس Mokeb.atabat.org نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید