دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

مخبر بر ضرورت مشارکت دانشگاه ها و مراکز علمی در حل مسائل پیش

تهران – ایرنا – معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه امروز نقش آفرینی دانشگاه‌ها در حل مسائل کشور نسبت به ظرفیت‌شان اندک است، بر ضرورت مشارکت هرچه بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در حل مسائل پیش رو تاکید کرد.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، محمد مخبر روز دوشنبه پیش از حضور در جلسه هیأت امنای دانشگاه صنعتی شریف، محل جدید دانشکده مهندسی هوافضای این دانشگاه را در طبقات منفی دو تا سه ساختمان ۱۱طبقه شهید ستاری مورد بهره برداری قرار داد و از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.


معاون اول رییس جمهور همچنین در جلسه هیأت امنای دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه این دانشگاه می‌تواند دانشگاهی پیشران در حل معضلات کشور باشد، گفت: دولت و دانشگاه‌ها باید کانونی برای تبادل اطلاعات ایجاد کنند که در آن معضلات کشور توسط دولت شناسایی و معرفی شود و این معضلات از طریق دانشگاه‌ها با ارائه راهکارهای موثر مرتفع شود.


مخبر نقش دانشگاه را در حل مسائل کشور پراهمیت ارزیابی و تصریح کرد: جامعه نسبت به دانشگاه نگاهی مثبت دارد و دانشگاه صنعتی شریف هم می‌تواند به لحاظ تکنیکی و با کمک به پیشرفت تکنولوژی نقشی موثر در حل مشکلات کشور ایفا کند.


وی افزود: هیات امنا و هیات رئیسه دانشگاه‌ها باید تیمی را تشکیل دهند تا این تیم زمینه و بستر انتقال دغدغه‌ها و مشکلات از دستگاه‌های اجرایی به دانشگاه‌ها و نقش آفرینی موثر دانشگاه‌ها در حل مسائل موجود را فراهم کند.


مخبر با بیان اینکه امروز نقش آفرینی دانشگاه‌ها در حل مسائل کشور نسبت به ظرفیت‌شان اندک است، بر ضرورت مشارکت هرچه بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در حل مسائل پیش رو تاکید کرد.


وی به محدودیت بودجه دانشگاه‌ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید درآمدزایی داشته باشند؛ درآمد پایدار با بنگاه‌داری دانشگاه امکانپذیر نیست بلکه از طریق ارائه خدمات ارزش‌آفرین ایجاد می‌شود.


معاون اول رییس جمهور گفت: دانشگاه صنعتی شریف ظرفیت اداره شدن توسط فارغ التحصیلان خود را دارد؛ ما در سطح بین الملل شاهد وقف فارغ التحصیلان به دانشگاه‌ها هستیم و دانشگاه صنعتی شریف نیز می‌تواند با حمایت فارغ التحصیلان خود جریانی اینچنینی در دانشگاه‌های کشور ایجاد کند.


وی افزود: برای تامین بودجه و درآمدزایی می‌توان از حمایت شرکت‌های‌دانش بنیان نیز برخوردار شد، این شرکت‌ها می‌توانند طبق یک توافق با دانشگاه درصدی از درآمد خود را برای بهره برداری دانشگاه اختصاص دهند.


مخبر در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم حل مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی تاکید کرد و از اهتمام ویژه دولت برای حل مشکل خوابگاه‌ها و نیز معضلات مسکن استادان جوان و حمایت از آنها خبر داد.


دیدگاهتان را بنویسید