دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

چرا کف پا پوسته پوسته می شود ۵ دلیل رایج

آب و هوای گرم یکی از اصلی ترین دلایل بروز مشکلات پوستی از جمله پوسته پوسته شدن پا ناشی از تعریق بیش از حد است.


آب و هوای گرم یکی از اصلی ترین دلایل بروز مشکلات پوستی از جمله پوسته پوسته شدن پا ناشی از تعریق بیش از حد است.
در روزهای گرم سال مسلما علاقه شما به استفاده از صندل به جای کفش های پوشیده، بیشتر می شود و همین یکی از اصلی ترین دلایل بروز این عارضه در پاها است. هرچند عوامل شناخته شده دیگری غیر از گرما و تعریق نیز منجر به پوسته پوسته شدن کف پا خواهند شد:
عفونت قارچی: این عفونت ها ممکن است به کرات منجر به پوسته پوسته شدن کف پا شوند اما چون تشخیص داده نمی شوند، مورد غفلت قرار می گیرند. اگر شما بدون هیچ دلیلی شاهد بودید که کف پایتان پسته پوسته می شود، سریعا به پزشک مراجعه کنید تا عفونت های قارچی تشخیص داده شوند. چون در غیر این صورت می توانند ناخن ها را هم درگیر کرده و درمان مشکل تری داشته باشند.
تعریق بیش از حد: محیط مرطوب یکی از مناسب ترین محیط ها برای بروز عفونت های باکتریایی یا قارچی است که همگی منجر به پوسته پوسته شدن پاها می شوند. اگر در نتیجه ورزش و یا هر فعالیت دیگری دچار تعریق بیش از حد می شوید و این عارضه را در کف پا تجربه می کنید، با پزشک تان فورا در تماس باشید.
آفتاب سوختگی: اگرچه تنها قسمت های خاصی از بدن مانند صورت، شانه ها و دست ها و … با محصولات ضد آفتاب پوشانده می شوند اما باید دانست که پاها نیز در صورت عدم برخورداری از کرم ها و لوسیون های ضد آفتاب می توانند دچار آفتاب سوختگی و در نهایت پوسته پوسته شدن، گردند. پس نگذارید پاها در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید که بسیار مضر هستند، بدون ضد آفتاب باقی بمانند.
اگزما: یکی از عوارض اگزما، پوسته پوسته شدن پاها است که البته با خارش و خشکی در سراسر بدن نیز خود را نشان می دهد. برخی تغییرات ساده در شیوه زندگی می ‌تواند تا حدود زیادی به کاهش علائم اگزما کمک کند. استراحت کافی داشته باشید، تفریح کنید و به تمدد اعصاب بپردازید، افکار منفی را از خود دور کنید، دوش آب گرم در رسیدن به آرامش بسیار مؤثر است. از محصولات بهداشتی و آرایشی ضدحساسیت و ضعیف استفاده کنید. همیشه پوست خود را مرطوب نگه دارید. مرطوب‌ کننده ‌ها از خشکی پوست جلوگیری می ‌کنند.
کم آبی بدن: علاوه بر علائمی از قبیل خستگی، کاهش متابولیسم، ابتلا به جوش و … کاهش آب بدن می تواند با پوسته پوسته شدن پاها خود را نشان دهد. البته کم آبی بدن منجر به پوسته پوسته شدن هر نقطه از بدن نیز خواهد شد. در طول کار روزانه آب میل کنید. یک قانون کلی که به کار می آید این است که هر ۱۵ دقیقه ۱۷۰ میلی لیتر آب مصرف کنید.


منبع: prevention


دیدگاهتان را بنویسید